Säg nånting
Bara säg det
Visst har jag gjort mina snedsteg
men jag är okej med det
Gör nånting
Ja, bara gör det
Den tid vi får den är kort,
på sekunder är den över
En dröm värd att leva för
En dröm som aldrig kan dö
Under täcket av aska & snö
där jorden var orörd
gömde vi frön
då världen var grön
Världen var grön
Jag var så grön
Du var så
grön
Vänj dig
Här finns inga färger
Bara kalhyggen,
tallar & dimman över bergen
Var rädd om dig
Stan är full av spöken
& de står kvar vid entrén
till sjukhuset & röker
Vi har nåt värt att leva för
En dröm som aldrig kan dö
Under täcket av aska & snö
där jorden var orörd
gömde vi frön
då världen var grön
När världen var grön
När världen var grön
Jag var så grön
Världen var grön
& du var så oberörd
Som jag väntar
Jag måste tro på våren
Att den kommer med ljuset
som bränner bort skiten
de fyller mitt liv med
Pärlor för svinen
Alla dom där åren
då man tvingats se på
när folk går förbi kön
& man rasande ber en bön
som ingen hör
Världen var grön
Jag var så grön
Världen var grön
Du var så grön