När världen var grön

Säg nånting
Bara säg det

Visst har jag gjort mina snedsteg
men jag är okej med det

Gör nånting
Ja, bara gör det

Den tid vi får den är kort,
på sekunder är den över

En dröm värd att leva för
En dröm som aldrig kan dö

Under täcket av aska & snö
där jorden var orörd
gömde vi frön
då världen var grön

Världen var grön

Jag var så grön

Du var så
grön

Vänj dig
Här finns inga färger

Bara kalhyggen,
tallar & dimman över bergen

Var rädd om dig
Stan är full av spöken
& de står kvar vid entrén
till sjukhuset & röker

Vi har nåt värt att leva för
En dröm som aldrig kan dö

Under täcket av aska & snö
där jorden var orörd
gömde vi frön
då världen var grön

När världen var grön

När världen var grön

Jag var så grön

Världen var grön
& du var så oberörd

Som jag väntar
Jag måste tro på våren

Att den kommer med ljuset
som bränner bort skiten
de fyller mitt liv med
Pärlor för svinen

Alla dom där åren
då man tvingats se på
när folk går förbi kön
& man rasande ber en bön
som ingen hör

Världen var grön

Jag var så grön

Världen var grön

Du var så grön