Jag faller på knä i dammet, bara ber om något att dyrka
Asfalten sprängs av maskrosornas förtvivlade styrka
Solen är skarp som rakblad, men skuggan bara flimrar
Somrarna rinner som infrarött ljus genom fingrarna
Vissa dagar går det bra
Det är på nätterna det blöder
Det jag mest av allt vill ha är kanske allt det jag förstörde
Det blir aldrig samma sak
Hur jag än försöker
Det jag mest av allt vill ha är inte det jag behöver
Vänster blir höger
Norr blir söder
Det som brann bara glöder
Högre, högre blir lägre
Undrens tid är över
För oss är det över
Mitt minne är som ett rivningshus i Klara-kvarteren
Snart finns det ingen kvar som levde när de rev det
Ingen kommer ihåg dem jag anklagat och trakasserat
Jag valde alltid den enklaste vägen ur problemen
Vissa dagar går det bra
Det är på nätterna det blöder
Det jag mest av allt vill ha är kanske allt det jag förstörde
Det blir aldrig samma sak
Hur jag än försöker
Det jag mest av allt vill ha är inte det jag behöver
Vänster blir höger
Norr blir söder
Det som brann bara glöder
Högre högre blir lägre
För oss är det över